Vanliga frågor

  • Hur lång är leveranstiden?
    Paket skickas alla vardagar, både spårbart och försäkrat. Fraktiden är mellan 5-12 arbetsdagar i normalfallet. När leveransen är på väg skickar vi ett spårningsnummret så du kan följa paketet hela vägen hem eller till ditt närmsta ombud. Ge paketet 3 veckor om det ska vara en present, bara för att vara på den säkra sidan.
  • Om jag inte är nöjd, kan jag då returnera min order?
    Självklart! Distansköplagen är lagstadgad och där har du rätt till 14 dagars öppet köp med produkter som du köper på internet. Vi ger dig 30 dagar efter att du fått ditt paket. Även fast vi skickar din order direkt från fabriken så returnerar du paketet till vår företagsadress i Sverige. Återbetalning på ditt konto sker 2-3 dagar efter att vi mottagit och besiktat din retur. Läs mer på våra köpvillkor.

  • Jag har inte fått någon leveransbekräftelse än.
    Om det är högsäsong kan paketering av din order ta ett par dagar extra.  Bekräftelsemejlet mailas ut direkt försändelsen skickas så kolla skräpposten om du missat några mejl från oss.

  • Spårningslänken uppdateras inte
    Om ditt spårningsnummer inte visar en uppdaterad skanning, var god ha tålamod och vänta ytterligare 24 - 48 timmar för transportören att uppdatera spårningsinformationen. Observera att internationella beställningar kan ta längre tid att uppdatera. Om du fortfarande inte har en uppdaterad skanning, kontakta kundtjänst via e-post: hej@friluftsvaruhuset.se
  • Är Friluftsvaruhuset ett svenskt företag?
    Vi är ett 100% svenskt företag och vi har lång erfarenhet av att sälja både på nätet och i "fysisk" butik, och vi har såklart F-skatt och är registrerade. Trots de lite längre frakttiderna försöker vi göra dig nöjd genom mängdrabatter, garantier och en snabb och generös kundtjänst. Kontakta oss så tar vi hand om dig.

  • Hur använder man Klarna?
    Det är bara att följa instruktionerna på skärmen. Alternativen för betalning är det sista steget, så skriv in adress och så först.